Publicat per

PAC 1 Disseny Universal

Hola a tots/es!

Avui us presentaré l’espai escollit per la PAC 1 per l’assignatura de Disseny Centrat en les persones.
L’espai escollit és la plaça de Sant Joan, situada al Carrer Major de Lleida.

Ara, un plànol per entendre com és la plaça físicament:

La raó principal per la qual he escollit aquest espai urbà és perquè és la zona d’accés lliure i d’oci més important de Lleida. A Lleida, de moment, no tenim cap centre comercial per això el Carrer Major de Lleida (i concretament la plaça de Sant Joan) compleix les funcions d’un centre comercial. A més, està catalogat com a monument del municipi i protegit com a bé cultural d’interès local.

Entre les activitats que la gent més gaudeix a la plaça es poden destacar les de comprar a les nombroses botigues, descansar als bancs i diferents llocs destinats, prendre refrigeris als bars, cafeteries i restaurants que hi ha, visitar l’església de Sant Joan o començar el camí cap a la Seu Vella i sol ser un punt de trobada amb els amics, familiars… A més d’aquestes activitats cada cert temps es fan festivals culturals de diferent caire a la plaça i fins i tot se situa una pista de gel exterior durant l’hivern.

En definitiva, és un lloc amb un encant indiscutible.

Debat1el PAC 1 Disseny Universal

1. Enrique Macias Camuñas says:

Hola Sandra,

L’espai escollit necessita tenir un component d’oci més definit, per exemple una zona d’esports, jocs o activitats on l’usuari interactuï de forma activa.

Hauries d’identificar aquesta funció en aquest espai o buscar un altre espai que fos més evident aquesta relació.

Potser trobes a l’espai activitats d’oci que no són tant obvies o que no estan dissenyades per ser d’oci, per exemple una zona on els infants sempre juguen perquè hi ha un element que els ajuda a desenvolupar el seu joc.

Qualsevol dubte em dius.

K.